teman2ku yg ku syg....^______^

Thursday, March 31, 2011

nothing to say r....

assalammualaikum...
hye u all..
hr nie xtawla nk cite psl pew...
sbb xde yg menarik pon...
cme nk kongsi skit jela....skit je taw....huhu...
trutama pd kaum perempuan...
sbb
nk cite...
td...
aq pegi jusco dkt tman maluri wif my sis...Doktor Hidayah...(huhu...padahal blum start keje lg akak aq nie..)
snggah jap watson stlh puas ber''window shopping'' dkt jusco...(x bli pape pon skadar cuci mata)...
try 1 produk nie...Simply Siti....die pnye krim foundation...yg jnis khas tok gadis2...aweks yg memiliki mslh muka bjerawat...akak aq nk cbe r produk tue sbb die nk hlgkn parut jerawat kat muka...(tmasuk r aq)...
n dsbbkn kt sito xde model...aq r dijadikan model x btauliah oleh akak aq tue...huhu....
akak aq pon tepek r krim tue kat muka aq...tepek pnye tepek...pastu sapu plk bedak...n then...jeng2....perghh....dhla aq ni asalnya bkulit cerah...pkai plk krim produk Simply Siti nie...perghh...mcm pelakon opera jadinya....pucat muka aq....nsib aq pkai eyeliner...hehe...mcm org skit plk...bgus juga r produk nie sbb mnutup parut2 n cela dmuka...cme prlu di ''make up'' dlu la bru btl2 cntik....hehe....hrganye pon bpatutan gak r...akak aq ckp nnt start bln dpn kalo serasi dgn produk nie...bli plk yg len...mcm brg2 make up pe smua r...okla....tue jek aq nk cite...nnt2 aq smbung lg...nk siap2...nk blik to my hometown....Bagan Datok....papai semua....huhu....^^

pucat an??huhu

Wednesday, March 30, 2011

the day....

today...was a ''beautiful day'' for all my family...
why me say like that??...becozz...
today....
my sis...Hidayah Salehin...
akhirnya...
usaha beliau slama 6 tahun adalah tidak sia2...
untuk mengengam segulung ijazah....n menambah status ''doktor'' di hadapan namanye....Doktor Nur Hidayah....
hari nie hari bersejarah baginya dan juga kami sekeluarga...apabila result periksa die kuar...n mdpt kputusan yg ''bagus''...slps nie...
aq dgn bangganya memanggilnye....Doktor...
huhu....aq turut gembira melihat kejayaan akak aq tue....
kakyang......tahniah..........
nie la die...Doktor Hidayah....  

‘FRUST’ DALAM BERCINTA'

hati yang kecewa
 Siapa yang pernah merasakan tahulah betapa peritnya. Benarlah kata pujangga,“sakit yang paling dahsyat ialah mencintai seseorang, tetapi tidak berbalas.” Aneh sekali derita sakit putus cinta ini… benci, tapi rindu. Dendam tapi sayang. Dunia terasa sempit, dada terasa mencengkam.

Orang yang paling boleh menyakitkan hati kita ialah dia yang pernah paling kita cintai.  Ramai orang yang hancur hidupnya kerana putus cinta. Terlupakah pesan bijak pandai:
“Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika, bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada satu ketika.”

Sesetengahnya hilang kewarasan berfikir. Hilang semangat juang. Malah ada yang sanggup bunuh diri. Benarlah kata orang: “Dunia akan terkejut mendengar seseorang membunuh diri kerana kematian ibunya, tetapi tidak akan terkejut apabila pembunuhan diri itu disebabkan kematian kekasih yang dicintainya.” Justeru, yang minta mati, akibat frust cinta ramai sekali.
(Ingat senikata lagu: Oh, Tuhanku kau cabutlah nyawaku). Buruk sekali keadaan orang yang ‘frust’ dalam bercinta. Inilah salah satu akibat cinta nafsu. Jika kita berani ‘memperkosa’ kesucian cinta, awas ia akan menuntut balas dengan cara yang paling kejam.

Ketahuilah, seseorang pernah gagal dalam percintaan, kemungkinan dia akan terus melihat kebahagiaan itu laksana pelangi. Tidak pernah di kepalanya sendiri, selamanya di atas kepala orang lain. Pesimis. Prejudis. Bagaimana hendak dihadapi segalanya?

Putus cinta adalah bukti bahawa tidak ada cinta sejati kecuali cinta yang diasaskan oleh cinta Allah. Cubalah anda fikirkan, apakah punca pihak sana atau pihak sini memutuskan cintanya? Mungkin kerana hadirnya orang ketiga? Mungkin dihalang oleh orang tua? Mungkin kerana sudah jemu? Macam-macam alasan diberikan. Ketika itu lupa segala sumpah setia, akujanji, lafaz janji yang dimetrai sewaktu sedang ‘syok’ bercinta. Hingga dengan itu mereka yang dikecewakan seolah-olah tidak pernah mengenal orang yang dicintai itu. Dia benar-benar berbeza (seolah-olah dia tidak pernah kita kenali!).

Putus cinta bukanlah pengakhiran segalanya. Ia adalah satu permulaan yang baik jika ditangani dengan positif. Memanglah di awalnya kita rasa sukar menerima hakikat. Tetapi percayalah… kita tetap ada Allah. Semuanya dari Allah. Dan segala yang datang dari Allah ada baik belaka, walaupun belum terserlah kebaikannya pada pandangan kita. Namun yakinlah, pandangan kita terbatas, pandangan Allah Maha Luas. Sesuatu yang kita cintai, belum tentu membawa kebaikan kepada kita. Manakala sesuatu yang kita benci, belum tentu memudaratkan kita.

Sebagai hamba Allah, renungilah maksud firman Allah dalam surah Al Baqarah,  ” Ada sesuatu perkara yang kamu cintai tetapi itu membawa keburukan kepada kamu. Ada pula sesuatu perkara yang kamu benci tetapi sebaliknya ia membawa kebaikan kepada kamu. Sedarlah kamu tidak mengetahui, Allah-lah yang lebih mengetahui.”
Kita inginkan orang yang kita cintai itu terus setia bersama kita. Biar sampai menempuh alam perkahwinan, beranak cucu hingga ke akhir hayat. Segala kata pengukuhan telah diberikan.

Kita rasa dialah terbaik untuk kita (you are the answer of my prayer). Tetapi entah macam mana, dia berpaling tadah. Waktu itu kita terhenyak lalu berkata, “mengapa aku terpaksa menanggung derita ini.”Kita frust kerana merasakan dialah yang terbaik, tercantik, ter… ter… segala-galanya. Sukar membayangkan ada orang lain seumpama dia. Cinta diberikan seluruhnya. Ketika si dia pergi tanpa berpaling, kita berkata, “ya Tuhan, kenapa aku yang terpaksa menerima nasib ini?”

Harga diri orang yang putus cinta selalu rendah. Penilaian diri terhadap dirinya sendiri menjunam ke paras terendah. Rasa hina (gagak di rimba) berbanding kekasihnya yang pergi (merak kayangan). Sedangkan jika masih ada iman bersemi di dada… kita masih boleh berfikir dan berhenti seketika, lalu berkata, “Tuhan ada!” Pujuklah hati dengan apa yang telah Allah tegaskan bahawa yang baik pada pandangan kita belum tentu baik dalam realitinya. Katakan, dia yang pergi itu bukan yang terbaik. Mungkin dia terbaik, tapi untuk orang lain. Dan yang terbaik untuk kita pasti datang sebagai gantinya!

Jangan katakan kenapa aku yang kena? Jangan labelkan aku yang malang. Tetapi katakan, aku yang terpilih. Terpilih untuk putus cinta dengan manusia supaya ‘terpaksa’ bercinta dengan Allah. Memang begitulah rahmat Tuhan, kekadang DIA memutuskan untuk menyambungkan. Putus cinta dengan manusia, tersambung cinta dengan Allah. Inilah hikmah di sebalik kesusahan, kemiskinan, kegagalan, dan termasuklah putus dalam bercinta. Dalam ujian kesusahan selalunya manusia lebih mudah ingatkan Allah.

Alangkah indahnya jika orang yang frust cinta itu kembali kepada Allah secara sihat – maksudnya, bukan sekadar merintih, mengadu, merayu atau minta mati segera. Tetapi tersentak oleh satu kesedaran bahawa cinta Allah itulah yang sejati.
Allah tidak pernah mengecewakan seperti kekasih mengecewakan. Seorang filosof Barat, Hendrick berkata, “mencintai seorang yang tidak mencintai kamu adalah sia-sia, menyia-nyiakan orang yang mencintai adalah berbahaya.” Cubalah fikirkan… siapa yang paling mencintai kita? Siapakah yang kita sia-siakan selama ini? Fikir…

Dan tersentak oleh hakikat itu, kita mula berfikir… barangkali putus cinta ini adalah rahmat yang tersirat, “Allah menjemput aku untuk mencintai-Nya!” Sedarlah, bahawa Allah adalah Tuhan yang sentiasa mengasihi kita. Tetapi DIAlah Tuhan yang sering kita sia-siakan. Frust cinta itu hakikatnya untuk menyambungkan cinta kepada-Nya. Ketika itulah orang yang frust cinta akan benar-benar terasa bahawa dia terpilih, bukan tersisih!

Saya punya banyak cerita betapa ramai pasangan suami-isteri yang bahagia bersama ‘orang’ yang mereka tidak sangka apalagi harapkan sebelumnya. “Rugi, buang masa mengenang kekasih dulu.” “Allah ganti yang lebih baik.” “Tak sangka, kami akan serasi begini.” Begitulah suara-suara ‘testimonial’ daripada orang yang frust bercinta tetapi akhirnya berjaya melalui kehidupan berumah-tangga dengan orang yang lebih baik (untuk mereka).

Ya, pada waktu ‘terkena’ dulu belum nampak lagi, sebab itu terasa marah, kecewa, dendam dan benci. Tetapi apabila masa berlalu, segalanya bertukar menjadi syukur, beruntung dan terselamat. Mujur putus dengan dia. Beruntung tidak jadi dengan dia!

Begitulah ilmu kita yang terbatas dibandingkan dengan ilmu Allah yang Maha Luas. Yang penting dalam apa jua keadaan sekalipun, iman mesti diperkukuhkan dalam dada. Ingat Tuhan. Cintailah DIA, pasti Allah akan mendorong orang yang dicintai-Nya untuk mencintai kita. Cinta itu bagai ‘mata rantai’ yang sambung menyambung sesama manusia yang akhirnya bersambung kepada cinta Allah.

Percayalah frust dalam bercinta itu satu ujian. Ujian dalam kehidupan. Ingatlah bahawa alam adalah sebuah ‘sekolah’ yang besar. Setiap manusia adalah para pelajarnya. Dan kita terpaksa belajar berterusan. Hidup adalah satu siri pelajaran yang tersusun rapi untuk difahami dan dihayati sepanjang hayat.

Frust dalam cinta jika ditakdirkan berlaku kepada anda, adalah satu pelajaran juga. Kita perlu faham ‘pelajaran’ yang dibawa bersamanya. Jika difahami, pelajaran-pelajaran ini akan memberi panduan dan suluhan untuk menjalani hidup dengan lebih tenang dan bahagia pada masa akan datang. Tetapi sekiranya pelajaran ini gagal difahami, maka hidup akan huru-hara dan kita akan selalu menghadapi keadaan yang tidak menentu. Kemungkinan besar kita akan ‘frust’ berkali-kali.

Semasa kita di peringkat remaja ada ‘pelajaran-pelajaran’ tertentu yang perlu difahami benar-benar sebelum menghadapi usia dewasa yang jauh lebih mencabar. Apakah ‘pelajaran-pelajaran’ itu dan apakah cara sebaik-baiknya mempelajarinya? Inilah salah satu persoalan penting yang mesti dijawab oleh setiap remaja. Jangan sampai pelajaran yang sepatutnya ‘selesai’ di alam remaja terpaksa dibawa ke peringkat tinggi. Kalau begitu rugilah, sama seperti siswa atau siswi yang terpaksa ‘refer’  atau ‘repeat’ akibat gagal dalam peperiksaan mereka.

Remaja adalah kelompok manusia yang sedang melalui satu proses transisi. Mereka telah meninggalkan alam kanak-kanak tetapi belum mencapai alam dewasa sepenuhnya. (I’m not a girl but not yet a women)  Keadaan transisi ini tidak stabil. Umpama air yang hendak bertukar menjadi wap, maka molekul-molekulnya terlebih dahulu bergerak dengan cepat dan tidak menentu.

Samalah dengan remaja, jiwa, akal, nafsu, emosi dan lain-lain elemen-elemen mereka sedang bergolak. Takah usia ini paling tidak stabil – tercari-cari identiti diri, krisis pemikiran, perubahan biologi dan macam-macam lagi.  Dan di tahap ini juga remaja akan menemui pelbagai situasi dan kondisi – suka dan duka, kejayaan dan kegagalan, permusuhan dan kasih-sayang, sempadan dan teladan. Muncul pelbagai individu dengan pelbagai kelakuan dan sikap. Terjadi bermacam-macam peristiwa dengan membawa pelbagai kesan. Salah satunya frust dalam bercinta.

Semua ini tidak berlaku sia-sia melainkan ada ‘pelajaran’ yang dibawanya untuk difahami dan dihayati. Remaja mesti dapat membaca ‘mesej’ yang dibawa oleh setiap peristiwa, individu dan keadaan yang berlaku ke atas mereka. Jika tidak, mereka terpaksa mengulangi pelajaran itu berkali-kali. Sebab itu kita pernah temui orang tertentu yang sentiasa berdepan dengan masalah yang sama berulang-ulangkali.

Jadi langkah pertama supaya remaja‘lulus’ dalam pelajaran mereka ialah  mereka perlu akur bahawa setiap yang berlaku di alam remaja ada unsur pengajaran dan didikan buat mereka. Frust cinta hakikatnya adalah ‘guru’ yang mengajar kita. Setiap guru mengajar sesuatu yang baik, walaupun kadangkala pahit, pedih dan sakit kita menerimanya.

Untuk itu, apabila putus cinta, hendaklah ditanyakan pada diri, “apakah pelajaran yang disebalik semua itu.” Pandanglah semua yang berlaku ke atas kita ada tujuan yang tertentu, maka barulah hidup kita sentiasa bertujuan. Kata ahli-ahli sufi, setiap yang berlaku dalam hidup ialah ‘mehnah’ – maksudnya didikan terus dari Allah.

Mereka berpendapat bahawa apa sahaja yang berlaku dalam hidup adalah ujian dan ujian itu hakikatnya adalah didikan terus daripada Tuhan. Ahli sufi menambah lagi bahawa jika manusia tidak mampu dididik melalui didikan terus dari Allah (mehanah) maka manusia tersebut tidak akan dapat dididik lagi oleh sebarang manusia lain. Inilah yang ditegaskan oleh Ibnu Attoillah, seorang sufi yang terkenal dalam buku-buku karangannya.

Jika seorang datang membuat kita kecewa, maka dia adalah ‘guru’ yang hendak mengajar kita erti sabar. Jika kita rasa kita sedang dikecewakan, itu menunjukkan kita sedang belajar untuk membina sikap tidak terlalu mengharap. Begitulah seterusnya dalam apa jua situasi dan masa, kita hakikatnya sedang belajar dan dididik.

Memang pada lahirnya, manusia, peristiwa dan kejadian yang sedang bertindak ke atas kita tetapi sedarilah hakikatnya semua itu adalah datang dari Allah. Semuanya berlaku dengan izin Tuhan, yang dengan itu DIA hendak mendidik kita. Maka terimalah didikan itu dengan baik.

Apakah sebenarnya yang menjadi ‘tujuan’ di sebalik pelajaran-perlajaran yang datang dalam hidup kita? Tujuan utamanya ialah untuk mengubah kita. Perubahan tidak dapat dielakkan justeru   hidup adalah satu proses perubahan yang berterusan. Yang tidak berubah dalam hidup adalah perubahan itu sendiri. Perubahan sentiasa berlaku dan ia diluar kawalan kita. Kita tidak dapat mengawal hati ‘kekasih hati’ agar dia sentiasa setia.

Apa yang boleh kita ubah ialah diri kita sendiri. Jadi, berubahlah mengikut haluan dan kawalan kita sendiri. Jangan izinkan orang lain hatta kekasih kita mengawal hidup kita. Sehubungan itu, bijak pandai pernah berkata, “we cannot  direct the wind but we can adjust our sail.” Ertinya, walaupun kita tidak boleh menentukan takdir  yang menimpa tetapi kita diberi kuasa oleh-Nya untuk mentadbir diri kita.

Malangnya, ramai manusia yang ingin memegang takdirnya sendiri. Dia seolah-olah ingin jadi ‘Tuhan”. Dia ingin semua keinginannya tercapai. Mustahil, manusia hakikatnya lemah. Dia tidak boleh mengawal hati kekasihnya. Dia tidak boleh memastikan kesetiaan kekasihnya. Ingat, mencintai seseorang bukanlah bererti mengatur segala langkah dan perbuatannya demi cinta. Kita tak akan mampu!

Ringkasnya, ujian hidup datang dengan pelajaran, dan pelajaran itu datang bersama tuntutan perubahan. Jika sudah berkali-kali pelajaran disampaikan, tetapi masih tidak ada perubahan, maka itu bermakna remaja gagal dalam ‘sekolah’ kehidupan mereka. Frust cinta, hakikatnya adalah ujian yang ingin merubah kita untuk mula mencintai Allah.

Ingat, setiap kali sesuatu menimpa anda, samada baik atau buruk. Itu adalah pelajaran yang menuntut perubahan. Maka ubahlah diri kita selalu, ke arah yang baik, lebih baik dan cemerlang. Setiap detik, setiap ketika, ada sahaja peristiwa yang akan anda hadapi… maka belajarlah secara berterusan, dan berubahlah secara berterusan… Nanti anda akan mencapai kebaikan secara berterusan pula. Jangan sekali-kali menangguhkan pelajaran, nanti anda akan menangguhkan perubahan dan akhirnya menangguhkan datangnya kebaikan.

Belajarlah dari sekolah kehidupan semasa remaja lagi, supaya anda tidak diburu penyesalan apabila mencapai usia tua. Kata pepatah, “belajar sewaktu muda bagai melukis di atas batu, belajar sewaktu tua bagai melukis di atas air.” Teringat kata Dale Carnargie dalam bukunya Stop Worrying and start living, “jangan gergaji abuk kayu!” Dan itulah nasib orang tua yang tidak belajar semasa mudanya!

Kita perlu sedar, hidup ini bagaikan satu siri gelombang yang datang secara bergilir-gilir. Ada ketikanya, gelombang kecil dan tenang dan ada ketikanya gelombang itu besar dan ganas. Pada ketika gelombang itu ganaslah, semuanya terasa serba tidak kena. Tuhan menetapkan bahawa setiap manusia itu tidak akan mendapat kesenangan sahaja atau kesusahan sahaja.

Masing-masing daripada kita akan mengalami pasang-surut dalam hidup – ada masa senang, ada masa susah. Justeru dalam kehidupan ini, kita tidak boleh terlalu gembira kerana selepas kegembiraan itu mungkin muncul kesusahan. Begitu juga kita tidak boleh terlalu sedih bila kesusahan kerana mungkin selepas itu Allah swt datangkan perkara-perkara yang menggembirakan.

Kesedaran tentang hukum Sunnahtullah ini akan memberi ketenangan dalam hidup. Apabila kita ditimpa kesusahan, rasakan dalam hati… ya, selepas ini akan datang kesenangan. Sabarlah sebentar. Dan apabila datang kesenangan, kita tetap tidak alpa… ya, selepas ini akan datang kesusahan. Bersiap-sedialah. Hakikatnya, tidak ada kesenangan dan kesusahan yang abadi di dunia ini. Kehidupan adalah satu pergiliran antara senang dan susah yang berterusan…

Cabaran kita bukan untuk mengawal perubahan ‘cuaca’ kehidupan itu tetapi mengubah diri bagi menyesuaikan diri dalam setiap keadaan yang berubah-ubah itu. Fahamilah hakikat ini. Apabila kita frust dalam bercinta terimalah bahawa itu adalah hakikat hidup. Hidup bukanlah yang serba kena, serba senang dan serba mudah. Hidup tidak selalu indah, kerana di situlah keindahan hidup!

Sematkan di hati kata pujangga ini:Sesungguhnya orang yang berkali-kali gagal bercinta, pada suatu saat akan bertemu jua…cinta sejati yang ditunggunya!”

p/s:post nie bknlah ditulis oleh owner blog tp di ''share''  dr blog len...aq ske mmbcenyew berulang kali...skurang2nye dpt mnenangkn hati yg kecewa......

kdg2.....

impianku.....^^

kdg2 tringin sgt aq dok tpi pntai yg indah nie...mlihat airnya yg biru kehijauan...menyentuh pasirnya yg lmbut keputihan...menghirup udara nyaman suam2 sjuk tue...merasa kehangatan peritnya mentari bersama2 dgn seseorg insan yg amat aq syg n cntai...yg dgelar ''kekasih'' oleh psgn yg sdg bcnta...namun ku harus ''bpijak pada bumi yg nyata''...tdk mgkin angan2ku mnjadi benar andai hati yg tluka msh blum trubat....msih tkenang kisah lalu hngga skar mbuka kisah baru...sometimes..aq rse mcm aq nie kejam...kejam pd org2 yg mghulur kasih dgn ikhls...n kejam pd diriku sndiri...tp apakah dayaku...ku hnye manusia biasa...yg pnye hati n perasaan..how come aq jmpe ''cinta bru'' andai luka dihati masih blum sembuh??...bkn x mahu mengubatinye dgn ''org bru''...tp..perasaan yg pnh dkecewakan ni tkut..''trauma''..andai ''pisang berbuah dua kali''...aq dh x sgup lg mengalirkan airmata...x sgup lg jka hatiku dluka lg...x sgup lg aq dkecewakan buat kedua kali...cmne nie??pe yg hrus aq lakukan wahai teman2 skalian alam??..kepercayaan pd kaum lelaki tlh punah...skar skali tok aq trime jnji2 mnis seseorg...krne aq tkut andai ku trime..pahit yg akn aq rasa...d mana jnji2 kamu semua whai kaum adam...tok memelihara n melindungi kami...kaum hawa...insan2 yg lemah..knpe ini yg aq trime??kekecewaan...kesengsaraan??how come my dream will be true??...plezz..explain to me...!!!

wlu pnt tp best...huu...

huu....
1 hr nie aq agk pntla...ylh...
dr tgh hr smpai ke malam x duduk diam aq nie...
de je hal nk dbuatnye...
first....aq drive keta g presint 2,ptrajaya...sttle an hal bil astro...(tp aq mnunggu jek..akak aq yg g bayor..huhu)...then kitaowg trus grk g area seri kembangan(rsenye la)...settle an hal keta aunty kitaowg....cr nat/skru for nk ikat alternator..then kitaowg trus grk g kl...bhnti jap kt pejabat pos...nk sttle bil api plk n renew lesen akak aq...(tgu lg...pnt jgk taw tgu lme2...)...de la dlm stgh jam mnunggu...then dh sttle..pe lg...jeng...jeng...destinasi yg strusnya adalah...SOGO....nk taw pew kitaowg wat???huhu...teka r....shopping???no...no....no money no shopping meh...huhu...mengorat pkwe??wakaka....x owt..hehe...kitowg cme..cme..erm...pegi karoke jek at Red Box kt Sogo tue...huu...dh lama owt x karok nie...pew lg...bntai hbisan2 r nynyi td...3 jam owt...puas rcenyew...byr xla mahal mne pon...stakat rm29 jek...plus skali dgn nasi goreng...pedas+sedap=mavelous....huhu..btui ka aq eja nie...hehe...then lps dh karoke tue...g settle lak bil celcom aunty aq tue...dsbbkn kitaowg bkaroke...sptutnye byr rm70 jdik rm50 jek...kne cukai...huhu...sowie my beloved aunty....dh settle....kitaowg trus grk g umah akak aq lg sorg dgn jln klg lama....nk amek keta kitaowg lg 1...sbb lps to kitaowg sggh HUKM plk....akak aq nie dh hbis blajo...so nk angkut brgla...tue smpai 2 keta...tp x smua brg kitaowg angkut...sbb x larat...tp byk jgk r...2 3 kotak + 2 rak buku= penat glew...huhu..yela...nk drive dr cheras ke ptrajaya lg...hehe...nsib keta aq x wat hal lg...risau gk sbb mnyk keta pon dh nk hbis....huu...alhmdulillah...slmt jua kami smpai ke rumah...ylh...kalo x slmt...xde r aq dpt update blog aq lg skg nie...huhu...tue jek..k..papai semua.....^^

Tuesday, March 29, 2011

sabOr jela yek...

erm...
pew yg ingin aq ckp kt sni...
aq nk cite r psl sorg mamat nie...
nk kata dh lme aq knal die...x jgk..kire2 myb dlm 2 3 bln je owt...
iktkn....dh lma kitaowg nie bkwn...
tp cme dlm fb jela...
aq x ingt sme de aq yg add die ataw die yg add aq...arghh...lntk la....
nk djadikan cite...
aq nie jnis rjin men''komen'' status mmber2 aq kt fb...
kdg yg aq knai2 cmto pon aq komen gak...tmasuk r mamat nie...
yg plg syoknyew...ble ''status'' die jek...aq slalu komen pnjg2...kire mcm aq ske bg nshtla kt die...time to mamat nie ngah LI...sapa die??....biarlah rahsia...blum smpai msenyew lg...
then..ble aq blik ptrajaya...aq rjin on9...kdg2 smpai pkul 2 3 pagi...ylh...mkck aq pkai wireless...so agk laju r line...
aq dlu rjin men gme kt fb nie...
kdg2 aq on chatbox at fb nie...rmai la jgk owg2 yg dok kaco aq tmasuk r die...
die plg rjin kco aq...n sntiasa temankn aq...
n kebetulan plk time to aq bru jek putus tunang...
so kire die hdir time aq ngh sdey2...
mula2 aq x bpe nk lyn sgtla...sbb mood sdey lg an...tp lme2...sbb die pndai mgusik...kitaowg jd rapat...
wlupon hnye di fb...blm face to face...tp kami mkin rapat....then smpai r 1 masa...
aq ajak jmpe...time to mama aq skit...de at hospital selayang...then die plk time to dok at titiwngsa..(skg dh pndh dok gombak)...so...otw aq nk ke selayang to...dr ptrajaya...aq snggh jap titiwngsa..(time to moto aq de lgi)...sje2 je nk jmpe die...n dpt gak la ''dating'' wlupon kejap...dpt pusing2 titiwngsa smbil cite psl diri msing2...then time mghrib dh msuk...die blik...aq g jmpe mama at hospital....sjak dr hr to...hbungan kami mkin rpt...aq pgl die syg...die pgl aq bby....kali kedua jmpe at time square...kali ketiga plk ktaowg g lpk at sg gabai...sbb time to aq bwk keta...then...1 hr to...nk kata gadoh pon x...nk kata bkn pon mcm ye....aq dh jnji nk jmpe die nie...tp bkn khndk aq...mama aq wat hal...so aq ckpla kat die mybe x jadik....so...die ckp ok...tp aq taw die marah n kcewa...sbb stiap msj aq die x lyn...n die update status die bnyi mcm mrh sgt2 at aq n kata mcm aq nk permain2kn die...tp aq dh bgtw...aq de fmily prob...ingt die fham...tp x pon...sjak dr kes to...smpai ke hari nie aq x jmpe die lg...msj pon kdg2 jek...dr syg bby jadi awk saya...so aq pon mls nk lyn sgt...sbb bkn kitaowg bkapel pon...die x pnh nk nyatakan pd smua sape aq pd diri die...aq nk pujuk x pndai...so, aq bg kata putus pada die...''awak,mgkin sy bkn yg tbek tok awk...so awk crlah yg lbey bek dr sy...n lps nie sy xnk bjnji pape lg dgn awk...maafkn sy...maafkn sy kcewakan awk...tp andai awk perlukn sy...crilah ye...sbb sy pnh bjnji...sy akn sntiasa dsisi awk wlu pe yg tjdi...sy x ksh jika awk nk mmbenci sy hnye ksilapan yg sy xnk wat...sy ttp akn jadi KAWAN awk...selamanye...''...so...mmg aq mmbawa diri smpai ke hari nie...kalo kdg2 die msj ckp rndu plbagai...aq ckp...''fokus pd study awk''...sy nie x pntg sgt pon...tp kdg2 ble ak on9 fb,aq akn prhatikan die gak...cme aq jrg nk bhubung dgn die...aq ttp dgn diri aq...skg nie die plk tcari2 aq...aq tnye die....die syg aq ke x??die kata die syg...tp sbnrnye...aq xtaw siapa aq dmatanye??dhatinye??...kawan je ke???or...skdr teman tp mesra jek...sbb kdg2 die pgl aq syg....hurmmm...nk kata aq sdey sgt2 mcm dlu ble aq kecewa dgn ex aq...xla...cme ylh...aq nk start sygkn die tkut aq kcewa...tp kalo x syg....npe aq mcm mghrpkn die??hurmm....aq keliru dgn hati aq nie...aq syg ke mamat nie??ataw die skadar tmpt aq mluahkn ksedihan...hurmm...hati aq nie dh tluka n lukanye amat dlm...smpai an ksih org pon aq skar nk trime....hurmmm....cmne yek??aq pon xtaw die cmne...ht aq cmne...n kisah kitaowg nie jdik pe la nnt yek...agk2la...aq prlu lpskn die ke??sbb...aq de  gk rse cmburu ble die smbg2 dgn gurl laen...ishh....cmne nie???....atoyai...sbar jela aq nie...huuu..^^

merONG maHAwanGSA...

hr nie aq hang out wif my aunty n my sis...biasa r...gugurL outing...huhu...xla jauh mne pon...alamanda jerk...pegi lps aunty aq blik keje...siap2 jek trus grk g alamanda...aq yg drive keta...aunty aq ckp time die drive keta td g keje de dgr bnyi2...mula2 ingtkn belt timing tue owt...tegang sgt...tue yg bbunyik2...tp aq bwk ke alamanda td xde pon bunyi...arghh....jnji kami slmt smpai alamanda n dpt tgk cite Merong Mahawangsa....smpai jek alamanda n park car....kitaowg pegi bli tiket wayang...movie kami start kul 8.00 p.m....masa menunjukkn pkul 7.30 p.m...so de lg 1/2 hour....kitaowg g la mamam jap kat A&W....then lps mkn trus kami ke tmpt wyg sbb movie dh nk start...tp smpat gak r bli popcorn...air...dn sbagainyew....pasto...tgk r kami cite merong nie...bley tahanla cite die...xde r sukar sgt nk faham jln citenyew...mmg ske sgt tgk si merong nie....i love....hbs je movie...pegi r jap sggh carefour bli pasir kucing....sbnarnye bkn agenda utama nk update blog skg nie psl merong nie...tp psl kereta aq yg wat hal td smasa aq otw pak munawey....huu...otw blik lew....mula2 bunyi2 yg aunty aq ckp td de lg...then senyap blik...pasto lps kuar dr park....radio plak snyap...aq pon ckp gaya usop...''asal senyap je radio tue kkyg...kne sembelit kew??''...huhu....ley wat lwk plk...then...lampu keta plk padam....aish....pe plk nie...aq bwk keta pelan2....bg signal ke kiri tp xde lampu....ishh....risau aq...asal nie??pe yg short...aunty aq lak ckp...''aii...ko blaja keta...xkn xtaw...??''..aq ckpla...kalo taw pon bkn ley watpe pon...bwk slow2....smpai kt traffic light...aq tekan r pedal brek...merah an...trus enjin mati...arghh....sudah...btul2 keta to wat hal...dhla kat line tgh....xley nk on ''emergncy light''...bteri btl2 kong...aq pon trun dr keta n bgtw le org2 kt blkg keta aq rosak....nsible de yg bek hati mnolong kitaowg...tlg tolak keta ketepi skit....xde r myusahkn org len plk nk jalan...pasto diowg pon gerak blik sbb aunty aq bgtw nnt pkck aq dtg tlg...ylh...pkck aq nie reti skit bab2 keta nie...after say thanks to them...kitaowg pon tgu r pkck ak dtg bsama2 kwn2nye...check pnye check...rupe2nye pnca keta to mati de r....skru n nat yg myambungkn alternator tue tcicir...patut r de bnyik2 mcm bgesel2...rupe2nye bnyik alternator....fuhh....nsibla alternator tue x tcicir....hmpir2 la sbnrnye....alahai....bnde nk jadik an...ish2....keta aq nie....huuu.....tue jela yg blaku pd hri nie...hehe..papepon...merong mahawangsa ttp best....hepi r....^^

Sunday, March 27, 2011

warghhh...!!!npe ini yg tjadi????.......huuuuuu...

nak taw ka pew ke hal aq jadi mcm nie???..
ce cite ce cite...
gini kisahnye....
pada 1 hari....ops...hehe...
mcm nie...td aq otw blik from my hometown,Bagan Datok to Putrajaya...
aq mcm biasa blik bdua wif my aunty...but...today....bukan kami berdua jerk.....plus jian+rain(depa dua ekor nie ank kucing aq)...so smua de 4 r....


nak dipndekkan cite...wktu time kami dh smpai area Kota Puteri,Ijok...(kami lalu kuala selangor)...si jian...berak atas riba aq....huu....mula2 to elok jek....main2 ats riba aq bdk dua ekor nie sdg si mkck aq drive....
then,...aq plik tgk jian nie...dpegang jek mengerang marah...asal nie???aq pon angktla...then.....jeng2...
perghhhhh...!!!!encik2...cpt...lekaih...!!!bhenti sat....jian berak.........!!...arrgghhh...hbis...bntal yg aq wat lpik depa....bju aq...sluar aq....hbs kne ''taik jian yg agk wngi tue''...huh..!!!dhla cirit....eeeuuww....busuknyew.....

mkck aq amik tndkn dgn bhenti dtepi jln....dhla glp...xpe r...aq pon trus bkak pntu n trun dr keta....tnye mkck aq...buang ke bantal nie???ylh...nk bsuh air xde plk kt kwsn tue....mkck aq kata...''buang jerk...klu yop tnye...kata bli baru..''...yop tue abg aq yg sulong....then..aq ltk bdk dua ekor nie kt sngkr depa blik kt kerusi blkg....tok selesaikn mslh..aq bkak trus bju aq....nsib tmpt kt sito agk glp...then tkar bju laen..dlm pd masa yg sama.....dhla kne ''taik''...pasto ley plk aq bdiri di atas kwsn yg pnuh semut api...pe lgi...kne ''ketip'' r...warghh.....gtal gle siot...!!!

lntak r pew jdik...aq trus nek keta n mkck aq truskn pjalanan...kitaowg off econ n open window...ylh...busuk owt...!!....bnti kt RnR Elmina...aq cuci la pew yg patut....nek rimas pon de...nsb xde pkwe2 tgk situasi aq ketika kjadian blaku...kalo x....warghhh..!!!sdey woooo.....

smpai je umah...aq trus andy n bersihkn diri aq....huh...!!!whai ank2 kucingku....trima kasih diatas balasan layanan ksih syg yg aq beri pd korg....huuuu...!!!!

penat glew hri nie.....

nak taw sbb pew???
sbb2nyew....

1:aq dh lew tdo agk lwt smlm...kul 5 pg bru msuk tdoq...pastu kul 9 lbey adeq aq dh kjut aq......
2:dhla x ckup tdoq....adeq aq lak ajak teman die p ipoh....jmpe bini die....kalo nek keta aq x heran sgt...nk taw aq nek pew?????.....nek moto beb....pasto dh ler ley pick up smpai 110 jek...tue pon xley blah....huu....nek kematu punggong aq dok ats moto smpai 3 4 jam....dhle beratus kilometer pjlanan...dgn x mknnyew...adeq aq smpt lew mkn...die g knduri kawen kt blkg umah aq smntara aq lak bsiap2...
3:dh ler pnt dok ats moto lme2....kne ujan plk....perghhhh....hrp x dmam lew esk....nie sngal2 ubi pon still terasa lg...

mmg lew pnt aq hr nie tp dsbbkn nk teman si adeq...ylh, die bkn taw jln sgt...risau r...aq ikutkn jek....atoyai.....

nie sblm grk ipoh














ats moto pon smpt bgmbo...huu

Saturday, March 26, 2011

CINTA=LOVE

C=uma awak sahaja di hati saya
I=nsan terpenting dalam hidup saya
N=ak awak jadi teman saya sepanjang hayat
T=ak ingin kehilangan awak
A=wak sentiasa di fikiran selamanya....


L=ike u always
O=nly u in my heart
V=ery miss u
E=veryday u in my mind

nie utk org yg aq syg....cme adkh org yg aq syg tue mcm aq jgk???
tp......ade ke yg aq syg skg nie???
fmily aq jela....huu.......^^

Friday, March 25, 2011

wHy aQ pOn de bLOg??

aq pon sbnarnye x bape nak pasti lew npe aq pon ley terjebak dlm aktiviti mmbuat ''blogger'' nie...
sape yg pengaruh aq pon dh x ingt....
taw2 dh hmpir 60% siap blog aq nie sblm di ''publish'' pada umum.....
yg aq taw r....blog nie mcm kite wat diari...
still same like fb...myspace...twitter or so on....
bg aq....xde pe yg bezanye blog nie dgn pe yg aq dh nyatakan....
mcm biasa...de tarok gmbor...cite skit sape owner blog...n ubahsuai...hias2...tup2....
dh...siap blog aq....
pastu nnt de r ptndgn blog sape plg gmpak r...mcm2 lg r.....
tp bg aq....
pe jua yg kite wat....
wat la ikut pe yg korg ske...
jnji hidup korg bahgia dan jgn dsbbkn blog or wht ever u do....
mmberi kesan burok pd korg....mntk2 djauhkanlah.......
k....

see u all again....papai....

Jian aka Mawar Berduri...si rabun warne....

nama yg dberi jian...atau si mawar....
lahir kat putrajaya...hri n tarikh ble aq dh lpe...
tukang sambut bby xde....si ibu pndai..(lumrah alam..xyah bidan2 meh...)
yg plg last or bongsu dr 5 beradik...de 3 abg n 1 kakak...
si ibu namanye Mila...(bkn Mila AF5 yerk..)
keistimewaan aka kecacatan=matanye rabun
kelebihan=matanyer kaler hijau penuh n bkilau2...
saiz badan=sgtle kurus sbb kurg mndpt perhatian si ibu...

pe yg aq nak bgtw sbnrnye....die nie rabun warne...cian aq tgk die....kalo berjalan tue...asyik langgar bnde jek...pastu asyk mndongak....
agak kurg aktif die nie...al-maklum ler....die rabun.....huu...sdey an....dh la rabun...semput2 plak tue...
cian die...

jian aka mawar berduri

si rabun

++huuu.....CinTA iTU buTA++

hayatilah cerita ini yerk....haha...!!!

twilight story

d saAT keBOsanAN mELandA diRiQu

hurmm....aq pon dh blurr2...
kat luar cuaca agk sejuk...al-maklumlah....suhu agak down skit sbb bru lps ujan...
line tenet pon agk tsgkut2...lmbap mcm kura2...mmbuatkn mood aq beransur hlg tok merepair lg blog aq nie...
so....mkin lme mood tue mula btkar mnjadi bosan....
then...
tok mghlgkn rasa bosan tue...
pe yg cbe aq lakukan adlh dgn mghasilkn.......
beberapa ''funny love storries''....(tp bkn aq yg reka...aq edit2 jela...hehe)...
so...
skit sbnyk bosan aq tue hilang....hehe...

first story...




















second story....

x brpe funny but sweet    



















third story.....













M= why u nie rndh sgt??
W=why u say like that??slh ke i rndh??
M=x slh....but...erm...
W=but why??
M=ylh...dhla i nie tnggi...u to rndh...nk kiss pon susah taw...ksian i tgk u tjengket2...huu...pkai  high heel 5cm pon blm tntu sama paras dgn i  taw...hehe..
W=u wat lawk bodo!!....PANG..!!!rse an penampar i ni.....

fourth story....
i love u more than u love music
a flower for u my love 


























G=pndai yek...mggatal!!
B=sowi syg.....huh..!!
G=meh ak katok kple ko!!
B=jgn syg....huh2..!!
G=arghh.....mne nk lari!!

Thursday, March 24, 2011

hAsLiNdA oSman....siapa die dlm hdup AQ??

die la kwn aq yg plg2 aq syg.....
nk kata knal dr kecik x gak....tp antara ramai2 kawan pompuan yg aq pnh knal....die r plg serasi dgn aq...
aq syg glew owt kt die nie....
susah snang kitaowg bsma...
cme ble aq dh start smbung study...kitaowg jarang jmpe sbb tmpt aq study jauh.....
aq knal die time aq dtukarkan skol dr STEKRIAN ke TEKSHA....
kalo korg nak taw...aq n die bkn 1 kls mlh aliran pon len2....hehe...die dak vokey...tp ak lak dak teknik...
aq rpat dgn die pon sbb kitaowg msg2 dok asrama...then aq slalu dtg dorm die n tdo skatil dgn die....bygkn katil bujang double deaker to???kn kecik...tp...mmg bestla...tue yg rpt dgn die...kt skol pon aq slalu dtg lepak kls die....wlu pon pkenalan kitaowg kt skol hnye stakat 3 4 bulan sblm nk hadapi SPM...time tue taun 2007...tp....psahabatan kitaowg mcm dh 3 4 thun.....mcm isi ngn kuku r....smpai ckgu2 kt skol pon nk pisahkn kitaowg...ylh....kitaowg OTAI kat skol....byk wat hal tp bab study kitaowg still x tnggl....
tue r srba sdkit tntg aq n die...
aq harap sgt smpai ble2 die ttp my ''BEST FRIEND''.....
aq syg die sgt2.....
HASLINDA OSMAN

wHaT mEans of FRieNd to me???=pE maKNa KawAN pada saYa???

F=inally ur the best person i know
R=ight thing that i do is meet u
I= mportant person for me is u
E=verything about us dont ever2 forget
N=othing about love...just us...u n i.....friend 4 ever....
D=on't leave me alone friend......








K=amu insan yang baik pernah Qu kenali
A=wak sentiasa ada memberi semangat ketika suka n duka
W=alau kita bukan satu keluarga tapi awaklah abang/kakak pada saya
A=wak insan yang penting selain cinta..
N=ak sentiasa menjadi teman/kawan awak selamanya....

"last day at poli"

huhu...haha..hehe....wahhhhhhhhhhhh......hepi glew aq rse hr nie....
nak taw sbb pew??
sbb aq x prlu bgun awai2 tok pegi poli lg mulai esk....
yehhhhhhhhh!!!!!aq dh hbs for sijil........hepinyew......pas nie nk smbung dip....degree....master....phd....
dh de smua tue bru aq g cri pkwe then kawen..........hahahahaha........hepinyew.............!!!!!!!!

Wednesday, March 23, 2011

Zomba Kg Pisang vs Hantu Kak Limah

hr nie aq cbe try2la psg cite len slaen kak limah....
kot2la ley pengaruh anak buah aq si dynaz nie....
tp die ley wat derk jew....lgsg x heran dgn zomba2 yg de at kg pisang tue....heran aq....
aq tgk die mcm bowink jek...
trus aq alih ke cite kak limah....
pergh.....dgr intro jek dh trus tpacak si dynaz dpan tv....
pnye r bkesan sgguh cite Kak Limah ni pd anak buah aq nie....
lg2 babak si husin nyanyi lgu ''cinta kristal'' tok cik nen....perghh....
abis gaya si husin tue anak buah aq ni ajuk...
kalo time de scene yg kak limah terbabit...
die pantas menyebut...''mah....mah....kot...kot...smbil wat gaya tkejut n seram''...haha...anak buah aq nie...
sgguh mencuit hati.....
bkti dynaz n kak limahnye...haha...

menari a go go yeh...













note:sowi sbb x dpt tgkap gmbo time dynaz ngah ngajuk gaya husin nyanyi lagu ''cinta kristal''...huu....

Sunday, March 20, 2011

siapa aQ???

aQ seorg hamba ALLAH spt kamoo smua...
yg dicipta olehNYA utk mnjadi hamba yg bTAQWA...
aQ seorg ank gadis..
yg dbesarkn dlm sebuah keluarga yg hidup serba sederhana....
aQ seorg insan..
yg hidup d muka bumi nie dgn memegang nama seumur hidupku....Nur Suhada Bt Mohd Salehin....
aQ seorg murid..
dan rakan2 skolahku mengelarku shud@shudte dr tngktn 1 lg....
aQ seorg pelajar..
dan teman2ku memanggilku sue@susukan....
aQ seorg yg prnh mnjadi kekasih..
dan pnggln manjaku ialah 'aYg'...
aQ seorg yg pernah dkecewakan...
dan kini dia mgkin bahgia bsama kekasih bru....

tetapi.....
aQ tetap diriku...
biar badai kuat melanda nmun aQ tetap aQ....

Monday, March 7, 2011

hehe.....sOpaN daY at AlamaNda...

hehe....mau x ckp sopan...
x pnh2 aq g shoppng cmplex pkai bju kurung or pape jela yg mnampakkn aq ni seorg yg chnteq...wakaka...silap2...kire org ckap....mcm nie r bru ''gadis melayu''....
bkn pew..
lps p knduri kawen abg mmber aq at kajang...aq trus je q alamanda dgn mmbr skol aq dlu...Rafi....
dhla pkai bju kurung...siap high heel lg....xley blah tol...haha....
aq rasa r hri nie aq ngan rafi ''gadis2 plg sopan n ayu'' hr nie...rmai pkwe2 tgk kitaowg...haha....
lantaq r pe jua pakaian yg kite pkai...jnji kite enjoii.....huuu....
plg2 best skali hari nie...aq rasa btuah sgt de kawan mcm rafi....steady blnje aq mkn kt scret rcipe...pergh...mcm ''vvip'' plk aq rse arito...siap blnje tgk wyg lg to...pergh....aq dpt ''durian runtuh''...
anyway...to my fwen....cik Rafika Ahmad...thanxx 4 blnje aq today....len x..de rzki byk...aq blnje ko plk k??...hehe....syg ko my fwen....mmuuaahhhh................

me+rafi

thanxx kawan....!!!!!!!!!!

Adam & Hawa = aku & si dia

Daisypath Anniversary tickers

++LiNDa gAgAp++

++LiNDa gAgAp++
gedixx+gebu+chantek=HasLINda OsMAn

+tiMe JniOR+kWn2 skoLQu...+

+tiMe JniOR+kWn2 skoLQu...+
msg2 skema+baik+gempaq2+nakal=dak2 kls 4km5

+tiME SNioR+kWn2 skoLQu+

+tiME SNioR+kWn2 skoLQu+
msh sme+de gk yg dh g join kls len+tp kmi ttp bsatu teguh bcerai roboh=nie r dak2 5km5 yg nkal2 tp baik..

daK2 kLs SAD A

daK2 kLs SAD A
++de dak bru++