teman2ku yg ku syg....^______^

Tuesday, May 17, 2011

ala....lelaki......

dlm meniti kehidupan sehari ke sehari.....
makin lama makin aku tidak mengerti.....
apa yang ditentukan oleh ALLAH kepada diriku.....
kadang2 hati kecilku sering berdetik....
mengeluarkan seribu persoalan....
yang ntah bile akan terjawab.....
dalam beberapa tahun nie sebelum genap umurku 21 tahun....
ku harungi kisah hidupku di kalangan mereka yang digelar lelaki atau ayat manisnya kaum2 Adam.....

ku sering tertanya??
kenapa aku dipertemukan dengan mereka??
ye....kaum Hawa nie dicipta dari tulang rusuk kanan kaum Adam....
adakah aku belum ketemu dengan tuan punya tulang rusuk nie????
yelah.....
kesemua2 mereka yang aku jumpa...yang aku kenali.....semuanya lebih menyakitkan diri aku....
lebih menyedihkan hidupku....

aku sering terfikir....
pew yang kaum Adam nak dari aku???
adakah aku sekadar alat tok mereka2 semua bersuka ria.....
suka2 je nak main2kan perasaan aku.....

ada yang muka baik tapi perangai mcm binatang....
ada yang muka hensem....kaki pompuan....
ada plak....jaga solat..jaga hal2 agama...tapi....nape bila dgn pompuan jadi mcm iblis????
ada plak....perangai dah ok....tp disebaliknya....menyembunyikan sikap sebenar....dh de bini ngaku bujang....dh de aweks ngaku single....bru bertunang seminggu ble kantoi kata tue adik angkat.....

macam2 perangai aku dapat lihat bile dah kenal berbagai2 jenis kaum adam nie....
nthla......
sepatutnya kaum Adam nie dicipta tok melindungi kaum Hawa bukan menyakiti mereka.....
sepatutnya kaum Adam nie dicipta menjadi ketua yang bertanggungjawab dalam mengawal ahli2nya...seperti menjaga ahli keluarganya....isterinya...anak2nya terutama ank2 perempuan....adik2nya terutama adik2 perempuan....dan paling penting jagalah hati seorang perempuan kerna hati kaum Hawa nie terlalu sensitif.....

dengan segala pew yang terjadi sepanjang aku bernafas dibumi Allah nie...ianya lebih mengajar aku tok mengenali siapa sebenar diri disebalik sifat yang ditunjukkan oleh kaum Adam nie.....

yang penting....bile seseorang lelaki datang dalam hidup kite (kaum hawa).....memberi janji2 manis....ingatkanlah pada diri korg semua....''ala...lelaki.....semua sama je...ayat nak manis...muka nak macho..tp ble dh serah cinta....tgl macam kain buruk jek...''....

so...renung2kanlah....

2 comments:

♥mRs fuAin♥ said...

cyg...
u blom jmpe yg btol2..
jgn rsau..
setiap yg blaku ade hikmahnye..
afta diz myB ad pulangan yg istimewa untuk awk..
tgu je..mse 2 akn smpy..=))

++nOTy guGUrL++ said...

tue r...harap2lah....thanx awk.... =)

Adam & Hawa = aku & si dia

Daisypath Anniversary tickers

++LiNDa gAgAp++

++LiNDa gAgAp++
gedixx+gebu+chantek=HasLINda OsMAn

+tiMe JniOR+kWn2 skoLQu...+

+tiMe JniOR+kWn2 skoLQu...+
msg2 skema+baik+gempaq2+nakal=dak2 kls 4km5

+tiME SNioR+kWn2 skoLQu+

+tiME SNioR+kWn2 skoLQu+
msh sme+de gk yg dh g join kls len+tp kmi ttp bsatu teguh bcerai roboh=nie r dak2 5km5 yg nkal2 tp baik..

daK2 kLs SAD A

daK2 kLs SAD A
++de dak bru++